En İyi Android Launcher (Başlatıcı): Niagara Launcher

Android Deneyimim:

Öncelikle şunu söylemeliyim en iyi Launcher dedim ama bu tamamen benim deneyim ve tecrübelerim doğrultusunda koyulan bir başlık.

Android ekosistemine ilk telefonum olan Samsung Galaxy Ace 3 (Android 4.2) ile giriş yaptım şu anda ise Xiaomi Redmi 8A (Android 10) ile devam ediyorum. O zamandan bugüne birçok Android telefon ve sürümle karşılaştım deneyimlerimin sonucunda herkes gibi elde ettiğim sonuç yıllardır aynı sistem ara yüzüne sahip Android sürümleri oluyor. Sıkıcı ve tekrarlayan ara yüzlerden kaçma isteği ile birçok Launcher deneyimledim Ör: Nova, Microsoft, Poco Vb. Ama açıkçası hiçbiri Niagara Launcher gibi Sade, kolay ve hızlı değildi. Tamamen minimalist olması veya diğer başlatıcılardan daha az özelleştirilememesine rağmen bence gelmiş geçmiş en iyi Launcher olma yolunda ilerliyor.

Not: Türkçe çevirisine yardım ediyorum çeviri hatası görürseniz bana bildirmek için E-posta gönderebilirsiniz.

Kimler Kullanmalı:

  • Minimalist (Sade) Arayüz isteyenler
  • Reklam istemeyenler
  • Katlanabilir telefon sahipleri

Niagara Launcher olabildiğince minimalist olmasıyla ön plana çıkıyor bu bazı kullanıcıların alışık olmadığı bir durum ama yine de bu tasarım kullanıcı deneyimi konusunda oldukça gelişmiş durumda. Günümüzde artık telefonların boyutu nedeni ile varsayılan Android ara yüzünde bazı kısımlara ulaşması oldukça zor oluyor işte tam bu sırada Niagara Launcher’ın ana temasının bütün ara yüzü tek el ile kullanabilmek olması büyük bir artı oluyor. Ayrıca son gelen güncellemeler ile katlanabilir telefonlar ve Android 12 için uyumluluk güncellemeside geldi.

Öne Çıkan Özellikleri:

  • Türkçe
  • Reklamsız
  • Tablet ve Katlanabilir (Foldable) telefon desteği
  • Android 12 desteği
  • Android 12 Material You destekler (Android 5.0 üstü her telefona kendi destek getirir)
  • KLWP ve Sesame entegrasyonu
  • Tek el ile kullanılabilirlik
  • Özel Widget (Medya oynatıcı, Ajanda, Hava durumu)
  • Alfabetik dikey liste
  • Favori uygulamalar
  • Ana ekrana gömülü bildirimler
  • Uygulama gizleme
  • Özelleştirilebilen simgeler

Niagara Launcher Pro:

Geldik işin maddi durumuna bu çoğu Türk kullanıcının çekindiği bir konu bu açıkçası biz biraz yazılama para verme konusunda cimriyiz ama umuyorum Niagara Launcher sizi üzmeyecek yapısı gereği uygulamada hiçbir reklam olmaması ve uygulamanın geliştirilebilmesi için maddi kaynak gerektiğinden dolayı az da olsa bazı özelliklere erişmek için para ödenmesi gerekiyor.

Pro Özellikleri:

  • Hava durumu ve Ajanda
  • Pop-Up klasörler
  • Kendi simge paketi (Niagara Dots.)
  • Özelleştirilebilen font
  • Sesame entegrasyonu
  • Hızlı kitleme
  • Durum çubuğunu gizleme
  • Tak çalıştır (Kulaklık takılınca ana ekrana gelen müzik çalar)

Pro Fiyatları:

  • Ücretsiz Deneme: 7 gün
  • Yıllık: 9 TL
  • Ömür boyu: 22 TL

Not: Aile kitaplığı özelliği desteklemez ama satın alınan hesap ile sınırsız cihazda kullanılabilir.

Yorum bırakın